Takaisin
Auto_ja_Korjaamo_foto_12.JPG

Tietoa ja työnäytöksiä Auto ja Korjaamo-messuilla

Auto & Korjaamo -messujen yhteydessä kerrotaan ajoneuvojen kehityksestä ja kehittyneistä autokorjaamopalveluista.  Huomion kohteena ovat moottoritekniikka, ajoneuvotekniikka sekä kori- ja rengastekniikka. Aiheita valottavat kärkipään asiantuntijat.

Messujen yhteydessä kaksi maksullista seminaaria.

  • Autoalan tulevaisuus – muutoksista mahdollisuus -seminaari


Seminaari on tarkoitettu autoalan vaikuttajille. Asiasiältönä ovat uusimmat autoalaan vaikuttavat kehitystrendit, joilla on myös merkittävä yhteiskunnallinen vaikutus. Seminaari on samalla  Suomen Autoteknillisen Liiton 80-vuotisjuhlaseminaari.

  • Seminaarin avaa liikenneministeri Merja Kyllönen, joka puhuu autoalan roolista osana Suomen liikennejärjestelmää.
  • Katsauksen talousnäkymiin antaa pääekonomisti Timo Tyrväinen Aktia Pankista.
  • Muutoksiin sopeutumisesta  ja aktiiviseen uudistamiseen kehottaa liiketoimintajohtaja Kalle Lappalainen Talent Vectiasta .
  • Älykkäistä ajoneuvoista puhuu tutkimusprofessori Nils-Olof Nylund VTT:ltä
  • Perinteisemmän ajoneuvotekniikan kehityksestä kertoo professori Matti Juhala Aalto yliopistosta.

Messualueella sijaitsevan Tietovarikon tietoiskut käsittelevät torstaina 23.1.ajoneuvotekniikkaa ympäristön näkökulmasta ja kehittyvää moottoritekniikkaa. Johtopäätöksiä taloudellisuudesta ja tekniikasta vedetään mm. Toyota Prius – 7 vuotta, 150 000 km -casen kautta.
 

  • Jälkimarkkinoinnin toimintamallien kehittäminen - seminaari


Jälkimarkkinoiden päällikkö- ja asiantuntijaseminaarissa perjantaina 24.1. klo 9.00-12.30 käsitellään ajoneuvotekniikan kiihtyvää kehitystä, lainsäädännön ja säännösten muuttumista sekä niiden luomia uhkia ja mahdollisuuksia.

  • Tilaisuuden aloittaa ajoneuvotekniikan kehitystrendeillä  johtava tutkija Juhani Laurikko VTT:ltä.
  • Uusien kori- ja turvatekniikoiden vaikutuksista huolto- ja korjaamotoimintoihin kertoo asiantuntija Martti Holmikari.
  • Liikenneneuvos Kari Saari Liikenne- ja viestintäministeriöstä tulee kertomaan ajoneuvolainsäädännöstä ja katsastustoimilupalaista.
  • Seminaarissa julkaistaan jälkimarkkinoinnin johdolle tammikuussa tehdyn kyselyn yhteenveto.
  • Tilaisuuden päättää paneelikeskustelu jälkimarkkinoiden nykytilasta ja tulevaisuudesta.

Maksuttomia tietoiskuja päivittäin

Torstaina 23.1.käsitellään ajoneuvotekniikkaa ympäristön näkökulmasta sekä kehittyvää moottoritekniikkaa. Johtopäätöksiä taloudellisuudesta ja tekniikasta vedetään mm. Toyota Prius – 7 vuotta, 150 000 km -casen kautta.

Perjantaina 24.1. on esillä ajonneuvotekniikka. Asiaa on mm. sähkötyöturvallisuudesta, jarrujen ja jarrutestauksen kehityksestä, piirturituotteista, polttoaineista, ilmastointilaitehuollosta, dieselpakokaasujen jälkikäsittelystä ja dieselmoottorin ruiskutusjärjestelmien komponenttikorjausten eduista.

SKAL:n kuljetusbarometrin 1/2014 tulokset esitellään myös Tietovarikolla sekä tutustutaan Metropolian Motorsport Formula Engineering -projektiin. Tuttuun tapaan osastoilla eri osastoilla on paljon työnäytöksiä.

Lauantaina 25.1. keskitytään työhyvinvoinnin ja johtamisen kehittämiseen sekä kori- ja rengastekniikkaan. Esillä on mm. uudet laskentajärjestelmät, korjauskustannukset ja korjattavuus, uudet korjausmenetelmät, vauriokorjauksen haasteet ja nastarenkaiden kehittyminen. 

 


Takaisin