i23.jpg

Tiedote koronaviruksen Covid-19:n vaikutuksista SE Mäkisen toimintaan

Koronaviruspandemian vaikutukset autologistiikkaan ovat laajamittaisia. SE Mäkinen on toteuttanut ison joukon toimenpiteitä, joilla palveluiden toimituskyky pyritään turvaamaan ja viruksen tartuntariski minimoimaan. Toimihenkilömme työskentelevät laajasti kotikonttorista käsin.

Yhtiössä on kahden viikon ajan kokoontunut (etänä) päivittäin oma Koronavirustyöryhmä, jossa on turvattu oikea tilannekuva ja toimenpiteet tuotantojen häiriöttömyydelle. Lisäksi olemme laatineet yhtiöryhmän sisäisen varamiesjärjestelyn, jolla varmennetaan kriittisten toiminnallisuuksien jatkumo myös mahdollisessa laajemmassa tautiepidemiassa.

Vierailut tuotantolaitoksiimme on nyt kielletty. Vantaalla autojen nouto- ja toimitus jatkuu edelleen – mutta siten että vaihdanta meidän portin ohjauksessa ja välittömässä läheisyydessä.

Tuotantolaitosten työskentelyaikoja on pidennetty 0600-2200 välille tartuntariskin minimoimiseksi.

Kuljetustoiminta jatkuu normaalisti, riippumatta Uuttamaata koskevasta liikkumisrajoituksesta. Rahtiliikenne jatkuu ennallaan. Koko kuljettajajoukkomme on määritelty yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiseksi työntekijäryhmäksi.

Tavoitteenamme on turvata mahdollisimman häiriötön palvelu kaikissa kohdatuissa olosuhteissa. Toimitusvarmuus on pysynyt jo nähtyjen kahden viikon poikkeusolon aikana korkealla tasolla.

Muutamaan poikkeusta lukuunottamatta koko Euroopan autoteollisuus on suljettu viime perjantaista alkaen. Viimeksi näin on käynyt toisen maailmansodan aikana. Kun ilmoitetut tuotantokatkokset ja paikallisten viranomaisten sulkumääräykset päättyvät on odotettavissa häiriöitä ennen tilanteen normalisoitumista. SE Mäkinen omasta puolestaan varautuu toiminnan ja kapasiteetin reagointiin tilanteen mukaan.

Asiakaspalvelu toimii ja on avoinna normaalisti. Asiakaspalvelutiimimme palvelee teitä kaikissa mahdollisissa asioissa. asiakaspalvelu@se-makinen.fi / 09-61558 631

This too shall pass,

Iiro Mäkinen